همشهری آنلاین: سعید درخشنده، دبیر فدراسیون والیبال که چندی پیش به عنوان ناظر فنی مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی گوانگجو به چین رفته بود، روز دوشنبه گذشته (15 آذر) برای شرکت در اجلاس سالیانه فدراسیون جهانی والیبال که با شرکت مدیران ارشد FIVB و والیبال دنیا برگزار می‌شود به لوزان سوئیس رفت .

drakhshande

اجلاس سالیانه فدراسیون چهانی والیبال که هر ساله برای بررسی عملکرد مسابقات و برنامه‌ریزی برای مسابقات آتی برگزار می‌گردد ، امسال با حضور چهره هایی چون رئیس فدراسیون جهانی، رئیس مسابقات فدراسیون جهانی، مدیر مسابقات فدراسیون جهانی، نایب رئیس فدراسیون جهانی، رئیس کنفدراسیون 5 قاره، نایب رئیس کنفدراسیون آفریقا، دبیر فدراسیون‌های جمهوری اسلامی ایران، آلمان، الجزایر،صربستان و روسیه برگزار گردید.

بنا بر اعلام سایت فدراسیون والیبال ایران، در این جلسه کلیه رویدادهای سال 2010 مورد بررسی قرار گرفت و نحوه برگزاری مسابقات سال 2011 برنامه‌ریزی شد.

درخشنده که یکی از اعضای این جلسه بود پیشنهاد تغییر نحوه گروه‌بندی مسابقات جهانی 2014 که به میزبانی لهستان برگزار خواهد شد را از شش گروه چهار تیمی به چهار گروه شش تیمی به منظور انجام بازی‌های بیشتر برای هر تیم در دور مقدماتی ارائه کرد که با 7 رای موافق و 6 رای مخالف برای تصویب نهایی به هیئت رئیسه فدراسیون جهانی واگذار شد.

همچنین مقرر شد مسابقات جوانان جهان از 19 تا 30 مرداد سال 1390در برزیل، نوجوانان جهان از 10 تا 20 شهریور سال 1390در آرژانتین، مسابقات جام جهانی از 29 آبان تا 13 آذر سال 90 به میزبانی ژاپن با شرکت 12 تیم، انتخابی زیر گروه المپیک از 15 دسامبر سال 2011 لغایت 15 ژانویه سال2012 در ژاپن برگزار و رده سنی مسابقات المپیک نوجوانان که در سال 2014 در چین برگزار می‌گردد، با شرایط رده سنی مسابقات نوجوانان جهان یکسان شود.

مسابقات والیبال المپیک 2012 لندن هم از 15 لغایت 31 می سال 2012 برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که سعید درخشنده که تنها کرسی معتبر والیبال ایران و آسیا در فدراسیون جهانی والیبال و کنفدراسیون والیبال آسیا به حساب می‌آید، پس از پایان اجلاس به مقر FIVB در لوزان رفت و پروسه مالی 12 بازیکن خارجی‌ای را که تا به حال به لیگ ایران آمده‌اند و مراحل صدور ITC آنها تکمیل شده است، کامل نمود و اسامی 12 بازیکن نهایی تیم پیکان را که با یک تغییر در لحظات آخر مواجه شده بود با استفاده از قدرت نفوذ خود ثبت نمود.

کد خبر 123086
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز